Загальне
Михайлов К.М.
Завідувач кафедри інформаційних технологій
Новокаховський гуманітарний інститут ВМУРоЛ "Україна"
Особливості розгортання платформи Moodle за різними вимогами до безпеки та захисту тестових завдань
Можливість використання платформи Moodle не обмежується сервером з доступом через мережу Internet. Розглянемо приклади розміщення платформи Moodle на сервері у локальній мережі без доступу із зовні та варіант розміщення платформи Moodle на локальній машині у продовж заданого часу.
Найчастіший варіант використання навчальної платформи Moodle - це розгортання її на власному або на орендованому сервері. Перевагою даного варіанту є можливість мобільного та видаленого доступу, але в цьому варіанті існують певні проблеми, що пов’язані з ідентифікацією особи, що проходить навчання та тестування. Ще одна проблема пов’язана з можливостю несанкціонованого доступу до бази тестових завдань при невдалому розподілу прав між адміністраторами й тьюторами.
Якщо платформу розгорнуто у локальній мережі без доступу до Internet, то користувачі для тестування повинні бути особисто присутні, щоб було можливо їх ідентифікувати, відслідковувати процес тестування та запобігання використання заборонених додаткових джерел інформації. Перевагою даного варіанту також є незалежність тестування від мережі Internet та зв’язок через цю мережу з сервером.
Якщо викладач, незацікавлений в розміщенні власних розробок на сервері у локальній мережі, проводить важливі контрольні заходи, то він може власноруч, на власному робочому місті розгорнути платформу Moodle та надати доступ до тестів в необхідний час. Даний варіант максимально захищає базу тестових питань, бо викладач особисто адмініструє систему.
Учасники навчального процесу, що використовують платформу Moodle, мають обмежені права. В навчальних цілях можливо запропонувати студентам розгорнути навчальні платформи та опанувати навички адміністрування власної системи.
Висновки. Для зменшення ризиків несанкціонованого доступу до тестових завдань, підвищення достовірності отриманих результатів, зменшення можливостей по заміні студента, що проходить тест, іншою особою, можливо використати локально розміщені платформи Moodle. Крім того, можливо отримання студентами навичок налагодження та адміністрування сучасної навчальної платформи.