Загальне
Франчук В.М., Франчук Н.П.
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
МОДУЛЬ СТАТИСТИКИ ДЛЯ «ЕЛЕКТРОННОГО ДЕКАНАТУ»
За допомогою системи MOODLE, використовуючи стандартні модулі (плагіни), можна: надсилати повідомлення студентам, розподіляти, збирати та пе-ревіряти завдання, вести електронні журнали обліку оцінок та відвідування, налаштовувати різноманітні ресурси курсу, тощо. Але в деяких випадках викорис-тання тільки стандартних модулів (плагінів) є недостатнім для підтримки навчального процесу в закладі освіти, зокрема у випадку використання обліку успішності студентів та їхньої діяльності у навчальному курсі. Для отримання статистичних відомостей про студентів та викладачів у системі MOODLE можна використовувати стандартні засоби для відображення діяльності викладачів та студентів на курсі. Але коли потрібно зібрати відомості про кілька курсів, або окремі групи студентів, або окремих викладачів, то потрібно проробити багато розрахунків з даними отриманих з різних курсів.
Для того, щоб зібрати статистичні відомості про діяльність викладачів та студентів на курсах був розроблений модуль статистики у рамках проекту «Електронний деканат» на Факультеті інформатики НПУ імені М.П. Драгоманова. Цей модуль складається з двох основних частин: статистика за категоріями та статистика за мета-курсами (Рис.1). Як відомо, всі курси в системі MOODLE зберігаються у категоріях, тому враховуючи досвід фахівців з використання цієї системи, структуру категорій курсів, слід розробляти відповідно до структури навчальних підрозділів закладу вищої освіти, а саме: перший рівень це назви факультетів, другий рівень – це назви кафедр. Для роботи «Електронного деканату» достатньо цих двох рівнів категорій, наступні рівні категорій курсів можуть створюватися в довільному порядку (Рис.2).
Рис.1
Рис. 2
Зарахування студентів на курси, які вони мають вивчати під час усього терміну навчання, здійснюється у категорії першого рівня відповідного факультету (наприклад «Факультет інформатики») з використанням глобальних груп, назви яких відповідають назвам академічних груп. Після додавання студентів до глобальних груп потрібно створити мета-курси з назвами, що відповідають спеціальностям підготовки. У мета-курсі використовується модуль Subcourse, за допомогою якого додаються посилання на курси, які передбачені навчальним планом для відповідної спеціальності, а також додається спосіб зарахування студентів на цей курс. В даному випадку, це зарахування відбувається з глобальних груп. Після чого студенти з глобальної групи зараховуються на всі навчальні курси, які додані до цього мета-курсу (Рис. 3).
Рис. 3
За допомогою такого модуля можна збирати та отримувати статистичні відомості за курсами, які розміщені у різних категоріях, у випадку «Електронного деканату» це статистика за підрозділами навчального закладу (Рис. 4), або збирати статистичні відомості за мета-курсами, які відповідають навчальному плану підготовки студентів за відповідними спеціальностями (Рис. 5).
Рис. 4
Рис.5
Список використаних джерел
- Франчук В.М. Реалізація проекту «Електронний інститут» у LMS MOODLE// Четверта міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2016. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle». (Київ, КНУБА, 19-20 травня (2016 р.): тези доповідей. – К.: КНУБА, 2016. – 48 с.
Завантажити модуль: